מחלקה לרפואה דחופה 27.05.2020

טיפול בכאב ראש במחלקה לרפואה דחופה: הלופרידול במצבים חריפים

במחקר זה נמצא כי בקרב 34 מטופלים (58.6%) בקבוצת ההלופרידול נצפתה רזולוציה מוחלטת של כאבי הראש

כאב ראש הינו תלונה נפוצה אצל מטופלי המחלקה לרפואה דחופה (ED) והטיפולים שקיימים כיום מוגבלים מאוד. מטרת המחקר הייתה להעריך את היעילות והבטיחות של טיפול עם 2.5 מיליגרם של הלופרידול במתן תוך ורידי בטיפול בכאב ראש שפיר חמור במחלקה לרפואה דחופה.

החוקרים ביצעו מחקר מבוקר הקצאה אקראית, כפול-סמיות, במחלקה לרפואה דחופה בבית חולים אוניברסיטאי מרכזי. למחקר נדגמו 287 מטופלים בגילאי 13 עד 55 עם כאב ראש שפיר. 118 מטופלים קיבלו באופן אקראי 2.5 מיליגרם של הלופרידול במתן תוך ורידי או אינבו. התוצא העיקרי שנמדד היה הפחתת כאב בתוך 60 דקות. החוקרים העריכו אצל המטופלים תופעות לוואי וביצעו מעקב לאחר השחרור. מדידות QT בוצעו במצב הבסיסי של המטופלים ובעת שחרורם.

תוצאות המחקר הראו כי 58 מטופלים קיבלו הלופרידול, ו-60 קיבלו אינבו. מטופלים בקבוצת ההלופרידול דיווחו על הפחתה ממוצעת של 4.77 יחידות בסולם הערכה ויזואלי אנלוגי בתוך 60 דקות בהשוואה ל-1.87 בקבוצת הביקורת.

בקרב 34 מטופלים (58.6%) בקבוצת ההלופרידול נצפתה רזולוציה מוחלטת של כאבי הראש. טיפול הצלה עם קטורלאק היה דרוש ב-78.3% ממטופלי קבוצת הביקורת ו-31% ממטופלי קבוצת ההלופרידול. תופעות לוואי לא היו שכיחות, וכן היו שפירות, וניתנות לטיפול בקלות. כאף מטופל בקבוצת ההלופרידול לא נמצא עם QT מוארך.

מסקנת החוקרים הייתה ש-2.5 מיליגרם של הלופרידול במתן תוך-ורידי היה טיפול יעיל ומהיר לכאב ראש חריף, חמור ושפיר במטופלי המחלקה לרפואה דחופה בגילאים 18 עד 55. מחקר נוסף נדרש על מנת לאשר את התוצאות הללו גם בקרב אוכלוסיית המתבגרים.

מקור: 

McCoy JJ et. al (2020) The Journal of Emergancy Medicine DOI: 10.1016/j.jemermed.2020.04.018

נושאים קשורים:  מחלקה לרפואה דחופה,  הלדול,  הלופרידול,  כאב ראש,  קטרולק,  ניהול,  מיגרנה,  כאב,  פדיאטרי,  אינבו,  טיפול,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו